Medicoline Medical > Salgsbetingelser
Salgs- og leveringsbetingelser
1 : Anvendelse
- 1.1 Medmindre andet er skriftligt aftalt, gælder disse almindelige salgs- og leveringsbetingelser (herefter ”betingelserne”) for leverancer fra Medicoline ApS, CVR-nr. 33 04 69 60 (herefter ”leverandøren”) til kunden.
- 1.2 Kundens eventuelle generelle indkøbsbetingelser, uanset om disse er en bestanddel af kundens salgsdokumenter, herunder accept, kommer ikke i betragtning. Dette gælder uanset, hvornår disse måtte fremkomme.
2 : Tilbud
- 2.1 Afgiver leverandøren tilbud, der ikke angiver særlig acceptfrist, bortfalder tilbuddet, såfremt skriftlig accept ikke er kommet frem til leverandøren senest 8 dage fra tilbuddets dato.
3 : Pris
- 3.1 Alle priser angives i danske kroner ekskl. Moms og fragt. Såfremt priserne for den tilbudte eller aftalte leverance ændres som følge af ændringer i told, skatter, afgifter o.lign., er leverandøren berettiget til at ændre de overfor kunden tilbudte og/eller aftalte priser.
- 3.2 Omfattes leverancen af en af leverandøren benyttet prisliste, fastsættes prisen for leverancen på grundlag af den prisliste, der er gældende på leveringstidspunktet.
4 : Betaling
- 4.1 Betaling skal medmindre andet er aftalt, ske senest 14 dage efter at fakturaen er udstedt.
- 4.2 Leverandøren er berettiget til at kræve forudbetaling, kontantbetaling eller sikkerhedsstillelse i henhold til ordrens karakter.
- 4.3 Hvis betaling sker efter forfaldsdato er kunden pligtig at svare morarente af det forfaldne beløb med 2 % pr. påbegyndt måned.
- 4.4 Der pålægges rykkergebyr på kr. 100,00 ved udstedelse af rykkerskrivelser.
5 : Fragt
- 5.1 Fragtomkostninger afholdes af kunden.
6 : Ejendomsforbehold
- 6.1 Leverandøren forbeholder sig med de begrænsninger, der følger af ufravigelige retsregler, ejendomsretten til det solgte, indtil hele købesummen, og de med salgsgenstandens levering, forsendelse og forsikring påløbne omkostninger, som afholdes af leverandøren på kundens vegne, er betalt af kunden.
7 : Levering
- 7.1 Levering – og derved risikoen for det solgte - sker fra leverandørens adresse, uanset om leverandøren ved egne folk eller ved tredjemand i henhold til særskilt aftale med kunden bringer det solgte til kunden.
- 7.2 Leveringstiden aftales så vidt muligt i overensstemmelse med kundens ønsker.
- 7.3 Hvis levering ikke sker inden for leveringstiden, er kunden alene berettiget til ved skriftlig meddelelse til leverandøren at kræve levering og fastsætte en endelig rimelig frist herfor, og derved angive, at kunden agter at hæve aftalen, såfremt levering ikke sker inden for denne fastsatte frist. Såfremt leveringen ikke er sket indenfor den af kunden fastsatte frist, er kunden berettiget til ved skriftlig meddelelse at hæve aftalen.
8 : Produktinformation
- 8.1 Oplysninger i produktinformation er kun bindende i det omfang, der udtrykkeligt af leverandøren skriftligt henvises hertil. Leverandøren forbeholder sig ret til uden varsel at foretage ændringer i alle produktspecifikationer, hvis dette kan ske uden væsentlig ulempe for kunden.
9 : Ansvar for mangler
- 9.1 For krav, der vedrører leverandørens opfydelse eller manglende opfyldelse af sine forpligtelser, er kunden berettiget til erstatning for direkte tab med nedenstående begrænsninger,
- 9.2 Leverandørens erstatningsansvar er begrænset til direkte tab og er, uanset årsag og uanset kravets art, begrænset til det betalte beløb for den solgte genstand/ydelse.
- 9.3 Leverandøren er under ingen omstændigheder erstatningsansvarlig overfor kunden for tabt fortjeneste, tabte besparelser eller andre indirekte tab eller følgeskader, der skyldes anvendelsen af det solgte eller manglende mulighed for at anvende dette.
10 : Reklamation
- 10.1 Ved levering skal kunden straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte, som ordentlig forretningsbrug kræver.
- 10.2 Hvis kunden vil påberåbe sig en mangel, skal kundens straks efter at manglen er eller burde have været opdaget, give leverandøren skriftlig besked herom. Reklamationen skal indeholde en beskrivelse af hvori manglen består.
- 10.3 Såfremt kunden har opdaget eller burde have opdaget manglen, og ikke reklamerer som anført, kan manglen ikke senere gøres gældende.
- 10.4 Har kunden ikke inden 12 måneder efter leveringsdatoen påberåbt sig en mangel overfor leverandøren, kan kunden ikke senere gøre den gældende.
- 10.5 Forandring eller indgreb i det leverede uden leverandørens samtykke fratager leverandøren for ethvert ansvar og enhver forpligtelse vedrørende det leverede.
11 : Force Majeure
- 11.1 Leverandøren er ikke erstatningsansvarlig over for kunden for tab, der hidrører fra omstændigheder af usædvanlig art og som hindrer, besværliggør eller fordyrer aftalens opfyldelse, såfremt disse indtræder efter tilbuddets fremsættelse og ligger udenfor leverandørens kontrol, herunder: Arbejdskonflikter, ildsvåde, krig, oprør, indre uroligheder, vejrlig og naturkatastrofer, valutarestriktioner, offentlig beslaglæggelse, import- eller eksportforbud, afbrydelse af almindelige samfærdsel, herunder energiforsyning, væsentlige pris- og/eller afgiftsforhøjelser, valutaudsving, produktions- og leveringsvanskeligheder, der skyldes forhold, der ikke kan bebrejdes leverandøren samt indtrædelse af force majeure hos relevante underleverandører.
12 : Returnering
- 12.1 Det leverede modtages kun retur, såfremt dette skriftligt er aftalt mellem parterne. Det er under alle omstændigheder en betingelse for kreditering af returnerede varer, at disse er kurante og i ubeskadiget stand, samt original emballage.
- 12.2 Skaffevarer byttes ikke og tages ikke retur.
13 : Transport af rettigheder og forpligtelser
- 13.1 Leverandøren er berettiget til at overdrage samtlige rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen til tredjemand.
14 : Tvister
- 14.1 Tvister i henhold til ovennævnte leveringsbetingelser skal afgøres efter danske retsregler og med Retten i Roskilde som værneting.